درباره وبلاگ


سلامتی تاجی است بر سر انسان سالم که فقط یک بیمار آن را می بیند. لوئیزهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
باشگاه بـــــــارانـــــــ
باشگاه بـــــــارانـــــــ

فعالیت ورزشی مناسب دوران بارداری


اکنون که باردارم، آیا هنوز می توانم ورزش کنم؟ چه فعالیت های بدون خطر و چه فعالیت های خطرناکند؟ چه مقدار فعالیت بدنی باید انجام دهم؟ این ها سوالاتی هستند که خانم های باردار برایشان پیش می آید.به طور کلی باید گفت برای زنان بارداری که هیچگونه عوارض پزشکی ندارند، پیش از بارداری نیز هیچگونه فعالیت ورزشی نداشته اند ، فعالیت های بدنی نه تنها بدون خطر بلکه مفید نیز هستند.

ورزش بارداری


 فواید ورزش در دوران بارداری

  • بهبود گردش خون



ادامه مطلب ...


فواید شنا در دوران بارداری


ورزش در دوران بارداری فواید و مزایای زیادی دارد از جمله بالا رفتن توان بدنی و افزایش توان و تحمل دارد، سلامت مادر و همچنین سلامت نوزاد.اما فواید شنا در دوران بارداری چیست؟شنا کردن جریان خون را بهبود می بخشد، کشیدگی طبیعی و توان ماهیچه ها را افزایش می دهد، و استقامت عضلات را به ارمغان می آورد. اما دلیل اصلی پیشنهاد شنا به عنوان ورزش برای دوران حاملگی آن است که در حین شنا، شما که افزایش وزن دوران بارداری را تحمل می کنید در هنگام ورزش احساس بی وزنی می کنید و از طرف دیگر می توان گفت که تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد. وقتی که در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می کنید که هیچ اضافه وزنی ندارید. بعلاوه، شنا موجب می شد که عضلات نیز قدرت و وضعیت بهتری پیدا کنند.

Pregnancy-Best-Exercise-

 



ادامه مطلب ...


ورزش در خلال حاملگی


  نویسنده : دکتر مریم میرزانجفی

ورزش در خلال حاملگی

ورزش در حین حاملگی مزایای فروانی برای مادر جنین وی دارد اما باید با رعایت نكات خاص انجام گیرد و ورزشهای مناسب جهت تقویت گروهای عضلانی خاص انجام گیرد. باید توجه گردد كه در حین حاملگی ورزش نباید به منظور كاهش وزن مادر انجام گردد چرا كه سبب تداخل در روند فیزیولو‍ژیك بارداری می شود.


 

      مزایای ورزش در حاملگی



ادامه مطلب ...


مناسب‌ ترین ورزش‌ های دوران بارداری


 مناسب‌ ترین ورزش‌ های دوران بارداری

یك متخصص زنان و زایمان، انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران بارداری را در كاهش استرس مؤثر دانست و اظهاركرد : پیاده‌روی و ورزش‌های آیروبیك مناسب‌ترین ورزش‌ها برای دوران بارداری بشمار می‌آیند.
دكتر قندی ضمن بیان این كه ورزش در دوران بارداری باعث بهبود احساسات مادر می‌شود، اظهار كرد : كاهش یبوست، ‌افزایش حركات روده، كاهش درد در عضلات پشت باسن و پاها، جلوگیری از كشش و پارگی مفاصل، كاهش استرس و اضطراب، ‌خواب راحت، افزایش جریان خون در پوست، آمادگی برای زایمان، كاهش چربی‌های اضافه بدن در دوران بارداری از مزایای ورزش در دوران بارداری است.



ادامه مطلب ...


ورزش و تاثیر آن در دوران بارداری


 ورزش و تاثیر آن در دوران بارداری

 ورزش در تمام دوره های سنی فواید و تاثیرات بسیار زیادی دارد. در دوران بارداری نیز ورزش تاثیرات معجزه آسایی دارد. حفظ سلامت در دوره ی بارداری بسیار مهم است. ورزش در این دوره کمک بسیاری به سلامت جسمی و روحی مادر می کند. همچنین انجام ورزش برای تسکین درد های دوران بارداری بسیار مفید خواهد بود.
همچنین با تقویت عضلات



ادامه مطلب ...


ورزش و سیستم قلبی عروقی در بارداری


 ورزش و سیستم قلبی عروقی در بارداری

تغییرات قلبی در حاملگی

  • افزایش برون ده قلبی به میزان 5/1 لیتر در دقیقه
  • افزایش حجم ضربه ای قلب (حجمی از خون که در هر بار انقباض قلب به عروق پمپ می شود ) ار 64 سی سی به 71 سی سی
  • افزایش سرعت ضربان قلب از 70 بار در دقیقه به 86 بار در دقیقه
  • کاهش فیزیولوژیک فشار خون در یه ماهه اول و بازگشت آن به فشار خون اولیه در سه ماهه سوم


ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب